Skip to main content

Ποιοι επηρεάζονται από τη διαδικασία Απόκτησης γης και Δουλείας του TAP;

Η επικαιροποίηση του κτηματολογίου του TAP στην Ελλάδα- καταγραφή κτηματολογικών δεδομένων TAP –καθόρισε  ποιοι ιδιοκτήτες και χρήστες γης θίγονται από τον αγωγό. 

O TAP χρειάζεται πρόσβαση στη γη που εμπίπτει στη ζώνη του αγωγού, το πλάτος του οποίου είναι κατά κανόνα 38 μέτρα στην Ελλάδα και την Αλβανία, και 18 μέτρα στην Ιταλία.

Η διαδικασία απόκτησης γης και δουλείας (LEA) προβλέπει ότι ο TAP πρέπει να εντοπίσει τους νόμιμους ιδιοκτήτες των γεωτεμαχίων που θίγονται από το έργο μέσω των εθνικών κτηματολογίων. Ωστόσο, δεν υπήρχαν στοιχεία για τα κτηματολόγια στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται ο αγωγός στην Ελλάδα, και έτσι ο TAP ακολούθησε τις υφιστάμενες διαδικασίες του Εθνικού κτηματολογίου ώστε να εντοπίσει όλους τους θιγόμενους ιδιοκτήτες γης εντός της, πλάτους 100 μέτρων ζώνης του αγωγού Στην Αλβανία, ο TAP επικαιροποίησε όλα τα εθνικά κτηματολογικά στοιχεία εντός της, πλάτους 300 μέτρων ζώνης του αγωγού, σε όλο το μήκος του διαδρομής του TAP.

Αν τα γεωτεμάχια βρίσκονται εντός αυτής της ζώνης ή σε επικράτεια που έχουν επιλεγεί από τον TAP για την κατασκευή των μόνιμων και προσωρινών επίγειων εγκαταστάσεων (σταθμοί συμπίεσης, βαλβιδοστάσια, εργοτάξια, χώροι εγκατάστασης σωληνώσεων κλπ.), είναι πολύ πιθανό να επηρεάζονται από το έργο του TAP και έτσι πρέπει να καταγράφονται κατά την επικαιροποίηση του κτηματολογίου για το έργο του TAP στην Ελλάδα και την Αλβανία.

Ένα από τα πρώτα στάδια της διαδικασίας απόκτησης γης και δουλείας (LEA) είναι η επικαιροποίηση εκ μέρους των εργολάβων του TAP των διαθέσιμων στοιχείων σχετικά με την ιδιοκτησία και τη χρήση γης όλων των γεωτεμαχίων που επηρεάζονται από το έργο. Στόχος αυτής της διαδικασίας είναι να καταρτιστεί αναλυτικός και πλήρης «κτηματολογικός πίνακας και χάρτης», ο οποίος θα προκύψει από έρευνα πεδίου και από τον έλεγχο των υφιστάμενων κτηματολογικών στοιχείων.

Σε όλες τις χώρες υποδοχής, η διαδικασία επικαιροποίησης του κτηματολογίου ολοκληρώθηκε πριν ο TAP διασφαλίσει τα δικαιώματα ιδιοκτησίας γης που απαιτούνται για την κατασκευή και λειτουργία του αγωγού.

Μάθετε περισσότερα για τις συναφείς με τα κτηματολογικά δεδομένα εργασίες σε κάθε χώρα ανατρέχοντας στην σελίδα της αντίστοιχης χώρας.

 

Ποιοι θα επηρεαστούν από τη διαδικασία απόκτησης γης και δουλείας του TAP στην Αλβανία;

Σκοπός της επικαιροποίησης των κτηματολογικών δεδομένων στην Αλβανία είναι να απαντηθούν τα ακόλουθα ερωτήματα:

  • Ποια γεωτεμάχια επηρεάζονται από τον TAP;
  • Πού ακριβώς βρίσκονται;
  • Ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες και οι χρήστες αυτών των γεωτεμαχίων;

Οι εργολάβοι του TAP στην Αλβανία έχουν συλλέξει όλα τα διαθέσιμα επίσημα κτηματολογικά δεδομένα και στοιχεία σχετικά με την ιδιοκτησία γης. Οι σχετικές πληροφορίες καταχωρήθηκαν  επισήμως και αποθηκεύτηκαν σε ψηφιακή μορφή, επιτρέποντας έτσι την ολοκληρωμένη επισκόπηση της όδευσης του αγωγού δια μέσου της Αλβανίας.

Σε ψηφιακή μορφή αποθηκεύτηκαν επίσης οι ιδιοκτησίες και τα τοπογραφικά όρια και χαρακτηριστικά αυτών, καθώς και η ταξινόμηση των κατηγοριών γης. Για τη διαδικασία αυτή χρησιμοποιήθηκαν οι ήδη διαθέσιμες ορθοφωτογραφίες (μια προηγμένη μορφή αεροφωτογραφίας) οι οποίες είχαν ληφθεί το 2007 και οι οποίες επικαιροποιήθηκαν πρόσφατα μόλις με τη λήψη νέων αεροφωτογραφιών το 2013.

Καθώς τα επίσημα στοιχεία για την έγγειο ιδιοκτησία στην Αλβανία είναι ως επί το πλείστον πολύ παλιά, ελήφθη επιπλέον μέριμνα για τη συλλογή μη επίσημων στοιχείων.

Το τελικό στάδιο και ο απώτερος σκοπός αυτής της διαδικασίας είναι η κατάρτιση ενιαίου, συστηματικού και επικαιροποιημένου κτηματολογίου, το οποίο θα περιέχει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες σχετικά με την έκταση και το καθεστώς ιδιοκτησίας όλων των ιδιοκτησιών εντός της ζώνης του έργου TAP, θα έχει την έγκριση των αλβανικών αρχών και θα τελεί υπό την εγγύησή τους, και θα προκύψει μέσα από τη συνεργασία με τα Γραφεία Καταγραφής Ακίνητης Περιουσίας (IPRO) της χώρας.

Επί του παρόντος, οι εργολάβοι του TAP συλλέγουν κτηματολογικά δεδομένα για τους ιδιοκτήτες και χρήστες γης που ζουν στις κοινότητες κατά μήκος των νέων δρόμων που προβλέπεται να κατασκευαστούν προκειμένου να διασφαλιστεί η αναγκαία πρόσβαση στα εργοτάξια.